Vi lanserar ny annonsprodukt – “Ads”

12 April 2023

Vi på Perfect Day Media lanserar en ny produkt mot annonsmarknaden i Ads. Det ger annonsörer en unik möjlighet att köpa reklamutrymme på CPM (cost per mille) med demografisk styrning i Perfect Days nätverk bland några av Sveriges allra största och populäraste premiumpoddar.

Perfect Day Media har länge representerat de största kommersiella poddarna i Sverige med titlar som Alex & Sigges podcast, Ursäkta, Fredagspodden och When we were Kings. Under hösten 2022 presenterade bolaget sin nya Head of Perfect Day i Hannah Widell, grundare av bolaget, och vid årsskiftet tillsattes Ömer Toll som Head of Operations och Karolina Sandberg som Head of Sales & Business Development.

Nu breddar bolaget sin portfölj genom att erbjuda en ny produkt i Ads, vilket möjliggör för annonsörer att bättre styra allt ifrån urval, plattform och demografiska val så som målgrupp, intresse, frekvens etcetera. Tidigare har vi på bolaget enbart jobbat med redaktionell annonsering vilket är en 60-90 sekunder lång prata, sponsrad av ditt varumärke, inläst av poddprofilerna själva.

– Vi har länge varit väldigt trygga i vår profildrivna annonsaffär och lagt stor vikt vid att tänja på de kreativa gränserna vilket möjliggörs när poddprofilerna själva skapar och läser in reklambudskap som underhåller och intresserar deras målgrupp, berättar Karolina Sandberg, Head of Sales & Business development.

– Nu var timingen rätt för att bredda vårt erbjudande och möta marknadens efterfrågan med ett konkurrenskraftigt erbjudande där vi kan kombinera vår starka räckvidd med en premium-miljö av handplockade poddar som drivs av Sveriges populäraste poddprofiler, fortsätter Karolina Sandberg.

Perfect Day Media lanserar Ads under april 2023 och kommer exklusivt sälja och hantera de nya kampanjerna inom bolaget.

This site is registered on wpml.org as a development site.