CASE

Perfect Day Media jobbar med att alltid skapa karaktärsdrivet innehåll för alla typer av plattformar. Det innebär att vi matchar företag med en stark influencer eller annan känd profil för att skapa trovärdigt och konverterande innehåll. Med rätt profil hittar vi bästa sättet att maximera både spridning och räckvidd för det material vi skapar. Vi har bred kunskap i att producera rörligt material för olika typer av företag för både internt- och externt bruk.


HEMTEX

Perfect Day Media fick uppdraget av mediabyrån Marvelous att producera Hemtex nya kampanj som skulle bli tre delar där vi tillsammans placerade välvalda profiler som kunde tala för känslan att ”komma hem”. Där hemmet inte är något man ska vilja komma bort från, utan där man hämtar återhämtning och ro. Varje profil berättade om olika delar i sitt hem som betyder extra mycket som sammankopplades med Hemtex aktuella kollektion.

För att skapa en stark igenkänning hos mottagaren valdes tre olika profiler ut med en mix av storstan, förort och landsbygd. Perfect Day media producerade kampanjen och såg till att grundidéen genomsyrades men också att en modern ton tillsattes i kampanjen i form av kreativt manusskrivande, klippning och grafik. Målet var att uppdatera konceptet kring varumärket och skapa en modern och tillgänglig kampanj via storytelling.

Vid lansering ansvarade även Perfect Day för nedslag av profilernas sociala medier – att rätt bild, film och text kom ut vid rätt tid och datum.


 

ZALANDO

Perfect Day producerade den lokala kampanjen som lanserar Zalandos nya varumärkespositionering "Free to be" i Sverige. Perfect Day skapade fem filmer tillsammans med artisten Linda Pira, Youtubern Thomas Sekelius, författaren och bloggaren Sandra Beijer, poddaren och skribenten Michaela Hamilton, medieprofilen Johnny Edlind. Kampanjen görs genom en digital influencerkampanj som syftar till att uppmuntra varje enskild person att våga vara sig själv och att uttrycka sin personlighet och stil avsett kön, ålder, etnicitet eller bakgrund.

Formatet är en serie videor som distribuerats via profilernas egna sociala kanaler och i Zalandos kanaler för den lokala marknaden.

I sina respektive videoavsnitt öppnar profilerna upp sig och berättar om upplevelser kopplat till kampanjens inkluderande syfte "free to be".

Profilerna är handplockade med syfte att visa bredd utifrån bakgrund, sexualitet, etnicitet, stil och storlek. Framförallt har det varit viktigt för oss med engagerade, orädda och starka personligheter som vågar stå för sin sak och den bredden har vi verkligen lyckats med i det här gänget vilket vi är väldigt glada och stolta för. Alla de fem profiler som blev valda för kampanjen var våra förstahandsval!

I samband med lanseringen ordnade även Perfect Day det officiella lanseringsevent där premiären av kampanjfilmerna visades.

 
 
DSC01211-Edit.jpg

Linda Pira

DSC00904.jpg

Sandra Beijer

6827 (36).jpg

Johnny Edlind

DSC06126-Edit.jpg

Michaela Hamilton

 

MTR

I ett samarbete med MTR skapade poddprofilerna Alex Schulman, Sigge Eklund, Amanda Schulman och Hannah Widell, ett interaktivt liveinnehåll i varsin tågvagn under ett poddevent under en tågresa mellan Stockholm och Göteborg den 8 augusti 2019. Resenärerna var med under inspelningen i vagnarna och eventet filmades även så att kampanjen lever vidare efteråt.

Utöver det fysiska eventet hade MTR Express med hjälp av Perfect Day Media satsat på digital produktion för att skapa innehåll både ombord och i digitala kanaler. Dessutom klev tågbolaget in som samarbetspartner i respektive podcast för att på så sätt driva en kanalstrategisk och heltäckande kampanj.

mtrpr.jpg
 
 

CELLBES

En webbserie med namnet ”Modell för en dag”. Där kvinnor i landet får bli modeller för en dag. För ett par år sen drog Cellbes igång #viärcellbes! Som en hyllning till ”vanliga” kvinnor i alla åldrar och storlekar. Dom turnerade genom Sverige och sökte lokalbor som ville vara modeller deras kläder våra kläder. Som en fortsättning har vi nu fått i uppdrag att skapa ”Modell för en dag”. Programserien där vi får följa dessa härliga tjejer genom hela resan. Vi får se när de blir friserade, sminkade och ompysslade av proffs och diskuterar stil, färger, kroppsideal och livet. Som programledare syns systrarna Amanda Schulman och Hannah Widell!

Tryck här för att komma till webbserien!

 

MERRELL

I samband med att Merrell skulle lansera sin nya skomodell Gridway fick Perfect Day i uppdrag att göra ett PR-utskick till olika profiler. Detta dokumenterade vi i form av en casefilm som Merrell skulle använda internt för att visa sin kollegor runt om i världen vilket effektivt sätt ett PR-utskick är för marknadsföring.